Sandra Göbel

Na het VMBO-TL wilde ik, via de opleiding onderwijsassistent, naar de PABO. Al gauw merkte ik dat ik meer interesse had voor het vak (ontwikkelings) psychologie en het werken met kinderen met een speciale hulpvraag.  Door een gesprek met de decaan kwamen mijn interesses en hobby’s samen bij de opleiding voor dramatherapeut.
Daar ben ik in 2009 mee begonnen, na een tussen jaar waarin in gereisd en gewerkt heb ik Guatemala.

Tijdens mijn dramatherapie opleiding heb ik stage gelopen in de volwassen psychiatrie. Een heel leerzame periode die mij nieuwsgierig maakte naar het werken met kinderen in combinatie met dramatherapie. De enige manier om dat te gaan doen was 5 maanden naar Curaçao. In 2012 ben ik gegaan en schreef ik een module emotionele vaardigheden voor kinderen.
Bij terug komst, in 2013, geschreven we een scriptie over vaktherapie in de wijk.

Na mijn afstuderen in 2013 heb ik mijn eigen onderneming (Speel!) opgezet. Met Speel! heb ik met veel plezier verschillende projecten gedaan oa. Een danstheater project met AZC kinderen, Theater Maken met kinderen, begeleiding van mensen met dementie en dramatherapie met kinderen en jongeren met een specifieke begeleidingsvraag. 

Daarna ben ik gaan werken bij praktijk Irene Heim. Een praktijk voor integratieve therapie. 
In eerste instantie werkte ik alleen met kinderen maar algauw breide dit, als vanzelf, uit naar jongeren, volwassenen en ook ouderen. 
Naast dat ik mij gespecialiseerd heb in traumabehandeling, van 0 tot 99 + jaar, ben ik ook goed in het afstemmen van het behandeltraject op jou hulpvraag. 

In 2018 ging het idee om een eigen praktijk op te zetten (weer) kriebelen, bleven komen en werden groter en groter. Vanuit daar is praktijk Tendenza ontstaan.

 

www.praktijktendenza.nl

Volg mij op Social Media:

Onderwijs assistent

Een werknemer in het primair, voortgezet of speciaal onderwijs die de leraar ondersteunt bij inhoudelijke, begeleidende, verzorgende en administratieve taken.

Dramatherapie

Bij dramatherapie maken we gebruik van theaterwerkvormen en expressie technieken om problemen inzichtelijk te maken, te verminderen, op te heffen of te accepteren

Familieopstellingen

Familieopstellingen is een uitgelezen methode om de werking van het collectieve geweten over de generaties heen aan het licht te laten komen.

Toontje; zachtjes balen

Praktische en speelse hulp voor kinderen bij het dragen van frustraties

EMDR

Methodiek voor het verwerken van bewuste trauma’s

Pre-verbaal trauma

Methodiek voor traumaverwerking tijdens de pre-verbale periode (0-4 jaar)

Traumaverwerkings verhaal

Verhaal voor kinderen om de ‘slapende honden wakker te maken

Slapende honden I & II

Stabiliserende methodiek voorafgaand aan traumaverwerking bij getraumatiseerde kinderen.

Wil jij samen met mij werken aan het vinden van de juiste weg?