Workshops en lezingen

Naast het geven van behandeling en begeleiding vind ik het ook heel erg leuk om mensen op te leiden. Ik heb verschillende specialisaties die ik aanbied in de vorm van workshops en lezingen. Op deze pagina vindt je hier alles over.

Bokshandschoenen in de praktijk

Wil jij mensen graag op een ervaringsgerichte manier helpen?

Dan helpen wij je graag verder. In samenwerking met Marcel Amstelveen van Bokstherapie is deze cursus tot stand gekomen. 

Bij de  leiden wij coaches, therapeuten, begeleiders, docenten, jeugdwerkers en trainers op om met behulp van boksoefeningen hun werk een extra dimensie te geven.

Wij bieden een breed pakket van cursussen aan waarmee hulpverleners direct aan de slag kunnen gaan. Je leert niet alleen aan de hand van theorie, maar ook door de interventies zelf te ervaren. De cursussen zijn net als het inzetten van de werkvormen ervaringsgericht. Doen en ervaren staat bij ons centraal. 

De werkwijze die geleerd wordt tijdens de cursussen is toepasbaar binnen ieder werkveld binnen de hulpverlening.

Kindertekeningen analyseren

Wil jij ook leren om kindertekeningen te analyseren?

Tekeningen worden gezien als een symbool van communicatie en als weerslag van de emotionele belevingswereld. Zo hebben kleuren, vormen en de indeling van alles wat op het papier staat een symbolische betekenis. De leeftijds- en ontwikkelingsfase waarin een kind zit zorgt voor extra informatie. Dit is universeel, waardoor de taal van tekenen voor ons nog krachtiger is.

Het begrijpen van beeldentaal is magisch, bijzonder en intiem. Je stapt binnen in de belevingswereld van een kind. Stel je voor dat je deze taal begrijpt en weet wat een kind jou zonder woorden zegt… Dan begrijp je wat een kind jou vertelt over de dingen die het niet kan, mag, wil of durft te vertellen. En dat komt vaker voor dan je denkt.

Het analyseren van een tekening is niet eenvoudig en heb je niet zomaar even geleerd. Ik bied verschillende onderdelen aan zoals: huis/boom/mens tekeningen (symboliek), ontwikkelingsfasen, gebruik van materiaal ed.

 

(tegen)Overdracht

Moeilijke kinderen bestaan niet, we maken het onszelf vooral heel moeilijk

Tijdens mijn minor op Curaçao merkte ik dat er veel docenten waren die moeite hadden met de leerlingen. “Het zijn moeilijke kinderen” hoorde ik ze dan al zeggen. Maar waarom vond de ene docent dat kind wel moeilijk en de anderen niet? Dat kan toch niet aan de kinderen liggen?

Dat klopt, dit ligt namelijk aan ons zelf. Vaak worden wij getriggerd door het gedrag van een ander. Kinderen, maar ook volwassenen kunnen gedrag laten zien dat ons zo triggert dat we heftiger reageren dan gewenst is in deze situatie. We reageren dan eigenlijk op iets wat ons vroeger aan is gedaan of ons is overkomen.

Als we daar vanuit gaan, maken we de kinderen zelf dus moeilijk omdat ze met hun gedrag bij ons iets triggeren.

Meer power door  midel van musical

Kan jouw kind wel wat power gebruiken? Geef hem of haar dan op voor deze workshop

Samen met mijn zus (Anne Peuscher, eigenaresse van musicalschool Starstage) heb ik een workshop voor kinderen ontwikkeld. deze workshop is voor kinderen die wel een beetje meer power kunnen gebruiken.

Informatie over deze workshop volgt snel. Hou de site in de gaten